עצות לבעלי גינות לחיסכון במים

היטל הבצורת עבר אתמול בכנסת בקריאה שנייה ושלישית והרבה משפחות בישראל ישלמו מהכיס שלהן על משבר המים בארץ ודווקא בימים חמים אלה. מומחי קרן קימת לישראל מגישים שלל עצות לבעלי גינות לחיסכון במים.

חיים נחתומי 15/07/2009

מס הבצורת מוטל החל מהיום (ד'): משפחה בת ארבע נפשות שתצרוך יותר מ-16 מטרים מעוקבים של מים בחודש, תשלם עבור כל מטר מעוקב נוסף – 28 שקלים, כשעד כה, עמד מחירו של כל מטר מעוקב על שמונה שקלים.

עבור כל נפש נוספת יוקצו ארבעה מטרים מעוקבים ו-200 ליטרים – כאשר בנובמבר ובינואר המכסות יעלו בהדרגה. לכן החל מהיום כשנפתח את הברז, לא נחשוב רק על משבר המים , אלא נתחיל לפעול בנידון כי אם לא, נרגיש את זה בחשבון הבנק שלנו.

- פרסומת -

למי שמתגורר בצמוד קרקע או בדירת גג והוא הבעלים של גינה, אביב אייזנבנד אגרונום קק"ל מגיש , מספר טיפים לגינה חסכונית במים

טיפים לגינה חסכונית במים

  • החליפו או שלבו בצמחיית הגינה צמחים שעמידים ליובש כגון: עצי אקליפטוס קישוטיים (מותאמים לגינות פרטיות), מיני ארץ ישראל כגון: שיח אלת המסטיק, עצי אלון, קטלבים וכו'.
  • מומלץ להשקות את הגינה בשעות הבוקר המוקדמות. כדאי לכוון את מכשירי ההשקיה לפני תחילת הרוח ולפני שהצמח צריך את המים כדי למנוע התפזרות של המים.
  • הפסיקו לדשן את הגינה – הדישון גורם לצמחים לגדול מהר וכך הם דורשים יותר מים.
  • השקו את הגינה פעם בשבוע השקיה ארוכה (כ-20 דקות) במקום מספר פעמים בשבוע – זאת בכדי להעמיק את מערכת השורשים, השקיה בפרקי זמן קצרים גורמת לשורשים להתרכז בשכבת הקרקע העליונה וכך הם יכולים להתייבש מהר.
  • השתמשו ביריעות חיפוי קרקע על מנת למנוע אידוי של מים. את היריעות השחורות פורשים על פני הקרקע ובהם עושים חורים שלתוכם שותלים את הצמחים – ניתן להשתמש גם ברסק עץ אותו מפזרים על הקרקע על מנת למנוע אידוי של מים.