לקראת הקיץ החם: פרייה משיקה ליין חדש של מוצרי שתייה

(צילום: ברק רום יחסי ציבור)

המים המבעבעים של פרייה הינם תוצר טבעי של המעיין ב-Vergèze. איסוף הגז והמים נעשה בשכבות שונות ומבודדות עם הרכב גיאולוגי זהה כאשר במהלך תהליך הייצור פילטרים מוודאים את טוהר המים.

כתב דתילי 01/06/2009

חברת שקד משווקת מגוון חדש של מוצרים מבית פרייה:

פחית 250 מ"ל – הפחית מיועדת למכירה בעיקר בחנויות הנוחות ומסעדות החוף. מחיר מומלץ לצרכן: 5.5 ₪

- פרסומת -

בקבוק פלסטיק 1 ליטר – הבקבוק מיועד למכירה ברשתות השיווק. מחיר מומלץ לצרכן: 9.5 ₪

בקבוק כחול 750 מ"ל – "פרייה מבעבע עדין". מחיר מומלץ לצרכן: 9.5 ₪

מוצרים אלו מצטרפים לבקבוקי הזכוכית 330 מ"ל וכן 750 מ"ל הוותיקים.

הכשרות הינה של הרבנות הראשית לישראל

המים המבעבעים של פרייה הינם תוצר טבעי של המעיין ב-Vergèze. לאורך הדורות, מחקרים רבים נעשו על מנת ללמוד את סודות המעיין המפורסם. ניתן לשרטט היסטוריה של המעיין עד לכ-מאה מיליון שנה. בתקופה זו, נוצרו מצבורים של אבן גיר ואבן סיד. מצבורים אלו שימרו מאגרי מים תת קרקעיים. כיום כפי שקורה לאורך מיליוני שנים, גשם אשר יורד בגבעות פרובאנס מחלחל אל מצבורי הסיד, חצץ וגיר מתחת לפני האדמה. במהלך המעברים השונים, המים מקבלים את הערכים המינראליים בצורה טבעית לחלוטין. מינראלים אלה הם אשר מעניקים לפרייה את הטעמים הייחודיים. המים נאספים במעיין סמוך ל Vergèze. הטבע מעניק למעיין הגנה טבעית בדמות שכבה בת שלושה עד חמישה מטרים של חימר אטום המקיפה את המעיין למרחק של מעל קילומטר וחצי לכל כיוון, ומגינה על המעיין מזיהום.

הייחוד של פרייה הינו בקרבוניזציה, היא מגיעה ממגמה לוהטת הלכודה מתחת לפני האדמה. המגמה מתחממת מתחת למעיין והמים במעיין מחלחלים לשכבות ה calcium carbonate, ויוצרים את הגז הקרבונט. הגז עולה ויוצר את המים המוגזים. על פני השטח נוצרה לאורך הדורות בריכה מבעבעת וקרירה.

הרצון לעקביות ולשימור הטעם הייחודי המדויק בכל הבקבוקים הביא את פיתוח השיטה להבטחת רמת הקרבונט בכל בקבוק ובקבוק. במהלך המאה ה-19 פיתחו מדענים צרפתים שיטה לאסוף את המים והגז בנפרד ולאחד אותם במתקן הבקבוק לאחר מכן על מנת להבטיח אחידות. כיום, השיטה שוכללה ואיסוף הגז והמים נעשה בשכבות שונות ומבודדות עם הרכב גיאולוגי זהה. במהלך תהליך הייצור פילטרים מוודאים את טוהר המים.

(צילום: ברק רום יחסי ציבור)