מחלבות גד בהערכות מיוחדת לחג השבועות

מחלבות גד. החלו לייצר גבינות קרם שמנת (צילום: יחסי ציבור)

לקראת חג השבועות, "מחלבות גד" חונכת מרכז לוגיסטי חדיש ונכנסת לתחום חדש – ייצור ושיווק גבינות קרם שמנת".

רות עפרי וחיים נחתומי 07/05/2009

חברת "מחלבות גד" חונכת לקראת חג השבועות מרכז לוגיסטי חדיש, מהמתקדמים מסוגו בענף המחלבות בישראל, בהשקעה של כ- 15 מיליון ש"ח. המרכז הלוגיסטי ממוקם בצריפין בסמוך לעורקי תחבורה מרכזיים ומשתרע על שטח של כ- 7 דונם, מתוכם כ- 3,000 מ"ר מחסני קירור ועם שטח איחסון מירבי של מוצרים במשקל כולל של 2,500 טון.

עזרא כהן מנכ"ל "מחלבות גד" מציין, שהקמת המרכז הלוגיסטי החדש תאפשר ל"מחלבות גד" לספק שירותי אחסנה והפצה גם למוצרים בקירור של חברות אחרות לאור נפח האיחסון הגדול של המרכז הלוגיסטי. ההערכה היא, שכ- 25% מהאחסנה וההפצה במרכז הלוגיסטי החדש ייועדו למוצרים של חברות אחרות .

- פרסומת -

בנוסף, לקראת חג השבועות נכנסת "מחלבות גד" לתחום חדש : ייצור ושיווק גבינות קרם שמנת, סדרת גבינות הקרם שמנת 5% כוללת 4 טעמים : טעם טבעי, זיתים, שום שמיר וטוסקנה (תערובת ייחודית של פלפלים וירקות).

יחודה של סדרת גבינות הקרם שמנת של "מחלבות גד" הוא בעובדה שהן מכילות 5% שומן בלבד, אך הטעם והמרקם שלהן הינם כמו של גבינות שמנת עתירות (30%) שומן. מר כהן מציין, שבפתוח ובשיווק הסדרה החדשה, משקיעה המחלבה כ- 2.5 מיליון ש"ח.

איל דונסקי, סמנכ"ל השיווק של מחלבות גד, מוסר כי המטרה היא להגיע תוך 3 שנים לנתח שוק של 25% משוק גבינות הקרם שמנת. מחזור המכירות של גבינות קרם שמנת בישראל מוערך בכ- 84 מיליון ש"ח ונמצא במגמת גידול של כ-5% מדי שנה.

לגבינה הקרם שמנת החדשה של גד יש מרקם קרמי וטעם וריח ייחודיים. היא מתאימה למגוון רחב של שימושים על בסיס מלוח – מריחה על כריכים או בייגל, בשילוב עם קרקרים, מוצרי מאפה, אכילה בצורה הטבעית ושילובה בכל תפריט, כולל בדיאטת הרזייה ולמי שתפריטו מוגבל בשומן.

המחיר המומלץ לצרכן, לגבינת קרם שמנת 5% באריזת 200 גרם, הוא 10.60 ש"ח. כשר בהשגחת הרבנות בת ים. הסדרה תשווק בכל רשתות השיווק הארציות ובחנויות המובחרות.

בנוסף, מסר איל דונסקי כי לקראת חג השבועות תשווק "מחלבות גד" לראשונה, קו ייחודי של גבינות "ברי" ו"קממבר"

גבינות אלה מיוצרות מחלב כבשים, ויש להן מוניטין רב ברחבי העולם כגבינות משובחות בעלות טעם מיוחד. גבינות ה"ברי" וה"קממבר" מאופיינות במעטפת עובש חיצוני לבן הניתן לאכילה, ומעניק לגבינה טעם ומרקם ייחודיים. לגבינת ה"ברי" הוסיפו ב"גד" גם פקאן טבעי, אשר משתלב מצויין בגבינה זו. גבינות אלה מתאימות לאכילה הן בצורתן הטבעית והן לשימושים על בסיס מלוח – כריכים, סלטים וכו'.

גודל שוק גבינות העובש בישראל הוא 25 מיליון ₪, והוא נמצא במגמת גידול שנתי של כ- 7%.

מחיר מומלץ לצרכן ל"קממבר" באריזת 125 גרם – 16.90 ₪. מחיר מומלץ לצרכן ל"ברי פקאן" באריזת 125 גרם – 18.90 ₪.

לגבינות ה"ברי" וה"קממבר" של גד, כשרות בד"צ מהדרין.

הגבינות משווקות בכל רשתות השיווק הארציות ובחנויות המובחרות. "מחלבות גד" תשווק לקראת חג שבועות מגוון של כ- 145 מוצרים שונים לעומת כ- 119 מוצרים ששיווקה המחלבה בחג השבועות אשתקד. גידול של כ- 22%.

מחלבות גד היא המחלבה הרביעית בגודלה בישראל. המחלבה הוקמה בשנת 1982, מונה כ- 200 עובדים ו- 55 משווקים עצמאיים. מחזור המכירות המוערך לשנת 2008 הינו כ- 270 מיליון ₪ , כולל יצוא לאירופה ולארה"ב. למחלבות גד יש גם 6 מחלבות משנה, המייצרות עבורה מוצרי חלב וגבינות מתמחים.