האברכים מטבריה חוסכים בעלויות החלב

שני אברכים מטבריה המציאו את ה"קנקומט"- כלי אחסון לשקית החלב שיקל על החיים ואפילו יחסוך כסף.

עירית לוין 07/07/2008

שני אברכים טבריינים, האחים שמעון (45) ויצחק (43) כהן, נחשבים לממציאים באזור מגוריהם.

עד כה פיתחו השניים מוצרים שונים שנועדו להקל את החיים ביומיום, המוצר הנוכחי הוא הקנקומט, כלי אחסון לשקית החלב שבראשו מסתתרת סכין חיתוך המייתרת את הצורך בחיפוש מספריים, סכין, או כל אביזר אחר שיקטום את קצה שקית החלב.

- פרסומת -

"משפחות ברוכות ילדים", מסבירים האחים, "אינן יכולות לרכוש קרטוני חלב לאורך ימים, בשל הפרשי המחיר המשמעותיים, מאידך, תמיד כשצריך לפתוח שקית חלב לשימוש מיידי, זה לא אסטטי לחתוך עם השיניים ובד"כ כשצריך – המספריים אינן זמינות, אז עם איזו סכין נחתוך חלבית? בשרית?, לכן כשזיהינו צורך ובעיה, הנפקנו את הפתרון".

הפתרון פשוט למדי: בראש הקנקן הטמינו השניים סכין חדה, שכדי להפעיל אותה יש צורך בהכנסת קצה שקית החלב לחריץ המתאים והשקית נפתחת בקלות ובבטיחות. הפטנט הרשום שימושי ומקפיד שא"א יהיה להיפצע תוך כדי הפעילות החלבית וגם לא לפניה או לאחריה. הסכין מוזרקת לתוך החריץ כבר בשלב היציקה. התוצאה – שקיות החלב נפתחות בצורה נקייה, מסודרת ואף פעם לא צריך לחפש את הסכין או המספריים.

לטענת האחים חוסך המוצר כ-900 שקלים.

איך הם הגיעו לזה? ובכן שקית חלב טרי 3% עולה 4.96 שקלים לליטר, לעומתה, קרטון חלב 3% עולה 6.16 לליטר. בהנחה ובכל בית צורכים לפחות שתי שקיות חלב ליום, הרי שמדובר בחיסכון של 865 שקלים לשנה, לפחות.

האחים עיצבו ומייצרים את הקנקן החדש בישראל ומשווקים אותו בשיווק ישיר.

מחיר הקנקומט: 10 שקלים