יונתן יצחק אלדר הי"ד

יונתן אלדר ז'ל הי"ד תלמיד ישיבת הצעירים שאף להיות תלמיד חכם חלום שנקטע ע"י המפגע הרצחני. אביו דרור מספר על הרגעים הקשים של יום ה' הקטלני.

כתב דתילי 09/03/2008

יונתן יצחק אלדר – תלמיד הישיבה לצעירים (ישל"צ) שליד מרכז הרב. תושב שילה. בנם של דרור אלדר, מהנדס תוכנה, ואביטל, מורה, השישי מבין שמונה ילדים.

ילד שקט, שהתפתח בשנים האחרונות התפתחות מטאורית בתחומים רבים. שאף להיות תלמיד חכם גדול ובמקביל להיות מעורב עם חבריו, בבנייה של העם והארץ. הוא הדריך בבני עקיבא בשילה. ילד חרוץ ושקדן.

- פרסומת -

לאחר דבר הירצחו בטבח בישיבת מרכז, סיפרו אחיו וחברים על שקדנותו וההשקעה המרובה בלימוד תורה – בצורה מיוחדת. באחד הסיפורים סופר עליו שאחיו הגדול רצה לקבוע עמו זמן קבוע על מנת שיוכלו ללמוד ביחד, בחברותא, בישיבה. יונתן ענה ואמר שהזמן היחיד הפנוי שלו במערכת הלימודים שלו שהיתה מובנית היטב וכללה לימודי קודש רבים, זה בין 6:30 ל 7:00 בבוקר.

דרור אביו סיפר על הרגעים ביום חמישי האחרון: "אמא שלי התקשרה לאשתי, אביטל, וסיפרה לה שהיא שמעה דיווחים שהיה משהו במרכז. אשתי התקשרה אלי ובשלב הראשון היינו משוכנעים שזה לא קשור ליונתן כי הוא למד בישל"צ ולא במרכז, יש כמה חבר'ה שאנחנו מכירים במרכז שהדאגה המיידית היתה דווקא להם. אבל אחרי שעבר זמן והדקות נקפו, ויונתן לא התקשר למרות שהיה ברשותו פלאפון עורר אצלנו נורה אדומה. זה היה חשוד.

במקביל לזה, החלה חרושת שמועות סותרות שהתחילו להגיע אחת אחרי השנייה. היה לי את הטלפון של העובדת הסוציאלית של ישל"צ שאמרה לי שהיא בדרכה למקום. היא סיפרה שחלק מהתלמידים עדיין נעולים באחד המבנים של הישיבה וזה היה אמור להרגיע אותנו שאולי משום כך הוא לא מתקשר, או שאין לו קליטה בגלל מיסוך או עומס על קווי הפלאפונים. שמועה אחרת אמרה שראו אותו רץ ושמועה אחרת אמרה שהוא עלה לאמבולנס בכוחות עצמו. מצד שאני אף אחד לא ידע עליו כלום. יש לנו בן שגר בגבעת מרדכי שנסע לבית החולים שערי צדק. בבית החולים אמרו לו שאחד הפצועים מהפיגוע הוכנס לחדר הניתוח, והראו לו את משקפיים שהגיעו יחד איתו. הוא זיהה את המשקפיים של יונתן, כמה דקות לאחר מכן הראו לו תמונה של אותו פצוע והוא הבין שלא מדובר ביונתן. ייתכן שבתוך ההמולה ברגעים שאחרי הפיגוע אספו כוחות את ההצלה את משקפיו יחד עם פצוע אחר.

בינתיים כל המשפחה הגיעה לשערי צדק. המתנו לראות אם הוא מגיע באחד האמבולסים. בסופו של דבר, הסתבר מהבירורים שכדאי שנסע לעין כרם, ששם יש פצועה לא מזוהה. בדרך להדסה עין כרם הודיעו לנו שזיהו את הפצוע ושלא מדובר ביונתן. אמרו לנו לנסוע למרכז הרב. אז כבר התחלתי לשאול את השאלות לגבי זהות החללים, כי היה ברור שיש סיכוי שאנחנו נמצאים בצד הזה של העניין. כשהגענו למרכז היה ברור שזה הוא. שם כבר המתינו לנו ראש המועצה הדתית בבנימין, הרב נתן נתנזון וראש הישיבה, הרב ירחמיאל וייס, שכבר זיהו אותו".

הערה 1

Comments are closed.